Wil je binnen de kortste keren hoger in Google komen? Dan hoef je alleen maar een SEO bureau zoals HV Media in te huren. Op deze manier krijg je meer verkeer naar je website en uiteindelijk meer omzet. Het probleem is dat hoger in Google komen niet eenvoudig is. Het vergt tijd, moeite en vallen en opstaan. Er zijn verschillende manieren om je ranking in zoekmachines te vergroten. Laten we eens kijken naar 10 tips om hoger in Google te komen!

De juiste zoekwoord

Je moet de juiste zoekwoorden kiezen als je hoger in Google wilt komen. Je wilt de meest relevante zoekwoorden gebruiken voor je website en je producten of diensten. Als je algemene zoekwoorden gebruikt, is het moeilijk om te concurreren met andere bedrijven. Gebruik meer specifieke trefwoorden die een hoog zoekvolume en een laag concurrentieniveau hebben.

De keyword intentie bepalen

Voor het bepalen van het juiste zoekwoord zul je moeten weten wat mensen zoeken en wat ze verwachten van je website. Als je leren dameslaarzen verkoopt, kun je het trefwoord “leren damesschoenen kopen” of “de beste leren damesschoenen” gebruiken. Deze trefwoorden kunnen mensen die leren damesschoenen zoeken naar je site leiden. Er zijn verschillende soorten zoekwoorden. Je hebt bijvoorbeeld short-tail en long-tail zoekwoorden. Dit zijn zoekwoorden van 1 woord of zoekwoorden met meerdere woorden. Het beste is om een combinatie te gebruiken en deze te verwerken in je website.

Nieuwe en informatieve inhoud creëren

De volgende stap is het creëren van nieuwe inhoud en het regelmatig bijwerken van oude inhoud. Hoe vaker je je website bijwerkt, hoe hoger hij scoort in de zoekresultaten. Zorg ervoor dat je inhoud uniek, informatief en vrij van plagiaat is. Je zou gebruik kunnen maken van tekstschrijvers die gespecialiseerd zijn in het maken van inhoud. Op deze manier heb je SEO geoptimaliseerde teksten die je website hoger zullen laten ranken in zoekmachines.

On-page SEO optimaliseren

Je website optimaliseren voor SEO is een van de beste manieren om hoger in Google te komen. Je moet zorgen dat je website gestructureerd, netjes en gemakkelijk te navigeren is. Zorg ervoor dat alle pagina’s titels, meta beschrijvingen en koppen hebben die relevant zijn voor hun inhoud.

Interne links toevoegen

Een andere goede manier om je zoekmachine ranking te verbeteren is door het toevoegen van interne links op je site. Wanneer iemand op een link binnen je website klikt, moet deze direct naar een andere pagina binnen dezelfde domeinnaam leiden. Interne links laten zien hoe verbonden je website is.

Aantrekkelijke afbeeldingen toevoegen

De gemiddelde bezoeker brengt ongeveer 30 seconden door op een website voordat hij verder gaat. Als je site saaie afbeeldingen heeft, zullen bezoekers hun interesse verliezen en verder gaan. Zorg ervoor dat je ten minste één afbeelding per pagina hebt die relevant, interessant en opvallend is.

Je website mobielvriendelijk maken

Meer dan de helft van alle zoekopdrachten komt van mobiele apparaten, maar de meeste websites zijn er niet voor geoptimaliseerd. Als je site niet mobielvriendelijk is, zal hij niet  verschijnen in de zoekresultaten voor mobiele gebruikers. Probeer verschillende tools waarmee je je site kunt optimaliseren voor mobiele weergave.

Meer backlinks bouwen

Om hoger te scoren in de zoekresultaten heb je links nodig van andere websites. Links van gerenommeerde websites geven meer geloofwaardigheid aan je site en helpen deze hoger te scoren in de resultaten pagina’s van zoekmachines. Je kunt links opbouwen door bijvoorbeeld te gastbloggen.

De technische SEO optimalsieren

Technische SEO verwijst naar alle aspecten van SEO die verband houden met de codering en het ontwerp van je website. Je moet ervoor zorgen dat je site een snelle laadtijd heeft, een responsief ontwerp gebruikt (indien van toepassing), HTML5 markup code heeft, schone URL’s gebruikt, en geen problemen heeft met dubbele inhoud.

Controleer en volg de prestaties van je website

Monitor de prestaties van je site via Google Search Console en Google Analytics. Hiermee kun je bijhouden hoe goed je site presteert in zoekmachines, welke zoekwoorden mensen gebruiken om je site te vinden en hoeveel bezoekers je krijgt van zoekmachines.